folkesson

Alla inlägg under augusti 2009

Av folkesson - 31 augusti 2009 23:00

Hej kära blogg

Idag var Kusan och jag och red i paddocken sedan kom Sussane och Tindra, det var kul tyckte min häst, lite sällskap.Sedan tog vi en sväng i skogen och det piggade upp ytterligare. Vilket härligt väder, snart har vi träningshelg med Pernilla - det skall bli så kul. Verkligen något att se fram emot. Då skall vi lära oss att köra galoppombyte lite mer sansat....inte så fruktanstvärt snabbt.


  


Kul

Av folkesson - 20 augusti 2009 07:37

Igår var jag på ridbanan och red galoppombyte och körde slidestop, min häst bara älskar fulltfart moment. Men hur snabbt kan man göra ett galoppombyte? HUr snabbt som helst tycker min häst iallafall.

Jag fick hjälp av min dotter som dessutom byggde upp några fina hinder. Jomen dom tog vi också utan bekymmer!

Nu är det träningar inplanerade i höst, kul att ha lite och se fram emot.     

Av folkesson - 18 augusti 2009 21:25

Kul med ridningen, Kusan går som tåget, om min sadel sitter som en smäck, det känns verkligen bra. Nu skall vi ut och tävla lite mer, det är en utmaning.

Sandy skall få sko för första gången i sitt liv, det blir spännande för både mig och smeden, kanske mest för smeden...


Nu skall vi boka in lite träningar både med Pernilla och Ida Ljungkvist, skoj att ha lite att se fram emot.


Här ser ni en bild på när EMmy var hos Ida Ljungkvist och tränade i våras.





Av folkesson - 10 augusti 2009 15:20

Hej

I lördags var det tävling i Johannishus och kan tänka, Kusan och jag placerade oss på en tredje plats i WR utav 14 ryttare. Kanon nöjd, för att tillägga så bytte min pålle inte galopp en endaste gång och det vore ju bra, eftersom det skall man ju göra tom.två ggr.


Sedan blev det en sjätteplats i Pleasure utav 12 ryttare så jag är så nöjd, kuligt värre. Min fantastiska skötare - Emmy 9 år, godingen ...sprejade hela min häst full md flake och glitter, hur snygg som helst!!


100 grader varmt i grytan i Johannishus men allt gick så bra, nu är det några tävlingar kvar i höst så jag kör allihopa, lika bra nu när både häst och jag är pigga.


Ha det skönt // gittan



Av folkesson - 3 augusti 2009 14:34

Ush måndag igen , varför är dom så jobbiga...


Nu är vi igång igen och rider, Sany är fri från sin fång.

Emmy är igång och rider, härligt.


Min pålle går för fullt, ny sadel och den känns kanon.

På lördag blir vi farliga. Tävling den 8 augusti i johannishus. Paulin är domarbiträde, hjälp. nu måste jag " shape up" .



 







Presentation


Folkessons hästblogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards