folkesson

Alla inlägg under oktober 2009

Av folkesson - 12 oktober 2009 21:59


 Träningen går framåt, det känns kanon. Sandy är frisk igen, Emmy Färm och Emmy Folkesson gjorde den abosluta fösta ridturen på nästan 4-5 månader, förutom någon testtunda innan i augusti.


Hästen såg fin ut och det var kul, tyckte hon, men som vanligt var hon envis och ville förstås stanna under äppelträdet hel tiden, snacka om matfixerad. Nu skall vi försöka att komma igång med henne.


I lördags körde vi uppstart på en ny grej, Perille kurs (osäker på stavningen). Verkligen kul och det stämmer så bra med min egna uppfattningen jag har angående natural horsemanship. VI har en del att jobbat med, främst är det väl Sandy som behöver hanteras mer. Emmy var med och fixade det jättebra.

I Söndag så var jag hos Ida och jobba riktigt hårt, vi körde stenhårt med sluta runt däck och volt med rejält övertramp. Hästen var helt slut när vi var klara, det kändes som hon inte orkade ens gå av banan men klarade det efter någar upprepade gånger. Det går verkligen framåt, nu skall Pauline hjälpa mig med Galoppombyte, så att det kan sitta lite bättre inför tävlingen nästa söndag.


Här ovan ser du en bild från Ida-träningen, tack Ida..du är så duktig.  Skrattande



Presentation


Folkessons hästblogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards