folkesson

Alla inlägg under januari 2011

Av folkesson - 27 januari 2011 22:15

Lilla Kusan !

Nu har Kusans mage blivit riktigt stor, hon har bara 5 månader kvar !!

Hon är så mysig, nu får man nästa be om lov för att känna på hennes mage, jag har ju förökt att känna sparkar men Kusan är ganska irriterad när man pillar för mycket på magen.  Nästa gång jag uppaterar så skall ni få magen. Annars varken rider vi eller gör något annat med hästarna, lite trist. Det är obeskrivligt halt överallt, det går inte att rida. 

Snart smälter väl eländet och då blir det bättre med allt, någon galen Amerikan sa att vintern skulle hålla i sig ända till Apil och då blev jag nästan gråtfärdig!


Av folkesson - 14 januari 2011 21:11

Nu har vi inte ridit på ganska länge, hästarna går bara och skrota. Min "tjockis" hemma hon bara växer och växer, nu börjar hon bli lite småtjurig när jag tar henne på magen. 

Ett riktigt sto - hon börjar bli sur som attan. Det skall bli riktigt kul när det lilla fölet kommer. Nu har vi böjat att halma hennes box istället för spån och det tyckte hon var najs.


Till  hösten börja vi köra med lösdrift på hästarna, kossorna skall säljas och det skall bli bara hästar på gården, hästigt. Kanske det blir 40 hästar istället för

för 40 kor, det är ju nästan mysigare   


     

  


Av folkesson - 6 januari 2011 12:40


Jag har en undran  - Vad kommer all snö ifrån ?  Vi skottar och skottar, det tar ju aldrig slut. Häromdagen funderade jag på att flytta till stora staden, ja även Bengt...det tog ca 1 timme att få ut hästarna från stallet. Det börjarde med att det tog 20 minuter att ta sig ut från huset, någon stod och höll emot när jag skulle öppna dörren:)

Sedan höll det på i god takt, 15 minuter att ta sig in i stallet, 20 minuter att ta ut vilda hästar, 15 minuter att hitta det insnöade vattenkaret, så höll det på.

Det är nog rätt mysigt med en liten lägenhet eller?


Ännu en tävling i Lyckeby - clearround. 

Denna gången red hon Cissi, en liten vit sötnos.

Nästan en felfri omgång-  en vägran, men så bra ridit. Jättefint litet ekipage.





Presentation


Folkessons hästblogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards