folkesson

Alla inlägg under augusti 2010

Av folkesson - 22 augusti 2010 20:00

Nu var det dags för träning hos Ida, alltid lika kul att åka dit där och träna. Denna gången var det lilla Sandy och Emmy som tränade. Äntligen så är hästen pigg igen efter en långvarig hälta så då var det full vart på den lilla damen. Allt gick toppen, inga protester förens vi nästan var klara då fick hon ett liten fnatt !

De skulle galoppera lite men vad hände då ...

Ca 20 ggr så gjorde hon bakutsprång, gång på gång, Emmy var tuff och satt kvar, inte slutade hon för alla korus började ryta på henne útan gladligen fortsatte hon.

Till slut lugnade hon sig.  

Galen panna,  nu skall vi börja rida henne mer så förhoppningsvis slutar hon upp med sånt trams. Hon skulle passa bra på en Cirkus        



Av folkesson - 15 augusti 2010 16:40

Hej


Kul med tävling...Emmy var med och fixade hästen. Nu när Kusan inte igångriden efter betäckningar så har jag ridit Eskapad idag på tävlingen i Johannishus som jag fick låna av min kära granne.  Han är en väldigt duktig häst, så jag knep en 2:a plats Western ridingen och fjärde plats i horsemanshipen. Roligt att testa en annan häst och vilken vacker sådan, tack för stödet jag har fått idag. Till Lena, Jonne och Emmy.


Jonne red reiningen i D-klassen och där tog han en tredje plats och sedan vet jag inte hur det gick i C-tävlingen för vi var genomblöööta efter dagens strilregn och fick åka hem tidigare men han brukar alltid placerar sig bra. Som vanligt så red Emmy och Elfred jättebra och tog också några medaljer. Några bilder..





  


                   

Av folkesson - 13 augusti 2010 16:11

Äntligen helg !


Efter en avklarad vecka precis så här efter semestern så är man glad att det är helg. Oh! så kom det väl en förkylning som på ett litet brev...Atjo! Typiskt när det är så varmt också men det skall väl gå över tills man gifter sig brukar man säga men jag är ju redan gift så nu vet jag inte hur det blir:)


I allafall  så finns ju Ipren så det får det bli ett gäng tills man känner sig bättre.

Tävling i johannishus till helgen, alltid kul.  Nu skall  rida med Ny häst, Jonne låna ut sin häst till mig så jag skall ställa upp i två grenar med honom, verkligen burssigt. Jag det skall bli roligt - tycker det skoj men lite små tävlingar då får man skräpa till sig och träning får ett mål och det är ju bra. Vi har tränat lite i veckan och vi kommer bra överns men det gäller att hitta rätt "knappar" om det skall bli något extra.



Av folkesson - 4 augusti 2010 08:53

        

Kusan kommer hem !


Nu kommer min älskade häst snart hem, på söndag kommer hon hem. Hur mycket kan man längta efter häst ? Efter ca 5 veckor vistelse i Skåne är det dags att komma hem till Strömsberg, skulle hon inte vara dräktig nu så får vi vänta tills nästa år. Britt och Jörgen på Oppreva Araber vill inte betäcka senare på säsongen utan det får blir nästa år. I helgen har det varit riksutställning för ARAB- hästen.


Britt och Jörgen bestämde sig i sista minuten för att ta med Giulliano - ( hingsten som kusan är bestäckt med) till utställningen - det gick kanon för honom , han blev rikschampion 2010, han är ju bara 4 år så man undra hur det skall gå för honom framöver, vilken vacker häst...titta på dessa bilderna



       

  

Av folkesson - 1 augusti 2010 09:16

Hej

Ibland åker vi till stan...

Som omväxling så åkte Emmy och hennes kompis Emelia till stan, vi skulle titta på La Viva festivalen, väldigt trevligt arrangemang, musik, dans och mat. Sedan gick på Shirley Clamps 45 minuter långa konsert, hon sjunger fantastiskt bra. Ibland tittade solen fram och det blev ett sommarminne....härligt !   

Presentation


Folkessons hästblogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards