folkesson

Alla inlägg under mars 2012

Av folkesson - 6 mars 2012 09:58

Hej


Första träningspasset är avklarat, i söndags var jag med Kusan hos Pauline.

Kusan skall sättas igång efter lång period med vila från träning, det är ju nästan två års sedan hon var i full träning. Fölning och stor mage varit i vägen.

Men nu så skall vi börja lite smått igen, jag tänkte tävla lite denna sommaren, så det vore kul om vi kunde komma tillbaka till god form.

Hästen har ju haft lite problem med stelhet i ena sidan, så jag behövde verkligen ha lite expert hjälp. Först longerade vi henne och det såg ganska Ok ut, sedan satt Pauline upp och red ett slag.

Efter ett slag så gick hästen så bra, superfin...Pauline kom ganska snabbt fram till att jag inte rider tillräckligt med mitt säte, utan mest åker häst. Då blir resultatet inte så bra. VARFÖR HAR VI HAMNAT HÄR?

Tänk, tänk........för ungefär 5 - 6 år sedan så fick jag ryggproblem och var ganska dålig en tid, på ca 5 månader kunde jag inte rida alls.

Efter det så har jag lagt till en reflexmässig låsning i ryggen, istället för att följa med i hästens rörelse, sitter jag och bara spänner mig och försöker bara klara mig ifrån stora rörelser i höften och bäcken = ont!


Där har vi nog orsaken till att det inte fungera bra, så nu måste jag bygga upp musklerna i bäckenet och försöka att få detta att fungera igen, men det kanske inte går, har efter söndagens ridning haft jätteont, men men vi skall försöka


Bild på lilla Shiny, nu är hon verkligen inte så liten längre, minst 135 hög.

 

Presentation


Folkessons hästblogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards