folkesson

Alla inlägg under mars 2010

Av folkesson - 27 mars 2010 08:56

Snart är det klubbtävling i EWR 10 April, det få blir en runda till Bräkne-hoby.

Jag tycker det är kul att tävla men också att ha mål med sin träning för då blir allt roliga och bättre. Som sagt har vi tränat dåligt denna vintern men nu har vi börjat igen.

Jag skall ställa upp i några grenar, Western Riding och Western Horsemanship.


Det skall bli kul , nu är det dags att börjar smörja träns, putsa sadeln och försöka få bort att lös päls på hästen. Nu är det storfällning på gång.  


    Här är en bild från klubbtävlingen i Långsjö i höstas, den känslan skall jag ta med mig nu under de kommande tävlingarna. För då gick det så bra.



Av folkesson - 19 mars 2010 09:06

Nu börjar äntligen snön att smälta även här på Blekinges "tredje trappsteget", i Strömsberg.

Alla vägar är fria från snö och slask, det är härligt.

Våra hästar är nyvaccinerade (influensa) så det får bli en liten lugn skogsrunda idag men imrogon skall jag börja lite mer på allvar.

Idag skall jag försöka att få ridbana snöfri, skall slänga ut lite salt och då borde det ge med sig.


Emmy får nog börja rida sin busiga ponny, det dags. Vi får väl ta hjälpa av någon instruktör för att hjälpa henne att komma över allt ponnybus som hon håller på med.

Här är en fin sommarbild några år gammal, Cindy och Sandy.  

Av folkesson - 15 mars 2010 08:01

Lång som en måndag brukar man säga....


Nu är det måndag igen.

 I helgen blev det en lite barbackarunda, jag på Sandy och Emmy på Kusan. Det ser nog ganska roligt ut, en liten ryttare på stor häst och stor ryttare på liten häst. Hur mysigt som helst!!


Emmy tycker om min häst och njuter för fullt när hon få rida min häst, Kusan är ju en sån snäll häst, det finns inte ett ont ben i denna lilla varelse. Så man kan lita på henne, om hon inte bli skrämd vill säga då kommer hennes anlag från Alladin, gammel morfar fram och den hästen var nog lite knäpp  .


Fin hästbild.

  


Av folkesson - 13 mars 2010 09:25

 I onsdags på min födelsedag, hände det många bra saker, lätt otroligt....

Jag fick JA på tre jobb som jag har sökt.

Lyckans ost ....nu är det bara och kavla upp armarna och börjar jobba igen.

Nu är slut på semester och lata dagar, visseligen har jag fortfarande inte haft en sovmorgon på dessa 6 månanader jag har varit mellan två jobb. Det kommer att bli svårt att hinna med allt, nu skall man jobba 40 timmar i veckan också  . Det var en bra födelsedagspresent.

Titta på denna fina ros- tårtan jag fick av mina gamla goa kompisar Monica och Maria.  Stort Tack..  


Av folkesson - 9 mars 2010 08:18

Nu har tävlingssäsongen börjat, Pauline var i Bökeberg i helgen och tog sina första rosetter i helgen, Grattis Pauline!!

Du och din Pålle är duktiga som vanligt, bra att du börjar tidigt på säsongen med tävling och träning för till sommaren så blir det ju EM och då kommer det att hetta till ordentligt.

Nu har väl vårkänslor också börjat i vårt stall, Jonne har också börjat att komma igång lite grann. Linda som är medryttare på Eskapad är väl den som har varit igång hela vintern mer eller mindre.  Så nu är det dags att damma av bootsen och hatten för "Here we come". Här nedan ser du ett ekipage som snart skall ut på tävlingsbanan, min kära granne - Jonne. Lycka till på tävlingsbanan. Ni är så duktiga !!


Nedan ser du Jonne på sin ögonsten Eksapad, det är en bild som togs inför en uppvisning i Jämjö i höstas.



Här är en bild på Linda och Eskapad

  





Av folkesson - 7 mars 2010 07:52

Hej


Helgen går så snabbt, man har ju så mycket kul att göra.


I fredagskväll så var vi på KLRK på hopptävling, Emmy tävlade med Starlight. Det var clearround tävling. Hon tyckte det var jätteroligt, hästen är ju ganska stor men med lite coachning av Sanna, en lite äldre tjej så gick allt jättebra. SÅ nu har två prisrosetter.  


Tänk vad duktig hon är min lilla Emmy....nedan ser du en bild efter tävlingen, tagen inne i stallet på Emmy och Starlight.    t.


Av folkesson - 3 mars 2010 10:04

Tjo


Solen skiner och så skönt .....nu är snön på väg bort,äntligen.

 Massa roliga saker hände i helgen, bla annat var mina hästkompisar (Sussan, Karin och Paulin) här och fikade och det blev lite hästprat som vanligt. .

Vi bestämde att det var dags att börja träna häst igen, Karin har ju en unghäst, det blir lastträning på henne, Sussans Tindra behöver också lite lastträning och min lilla Pålle skall gå in i skedet att bli automatlastad, dvs. bli inskickad.

Kul med lite hästträning igen!!

Till helgen skall Emmy hoppa sin andra clearround tävling också spännande  ....


Här kommer en bild på min trevliga "häst"- granne - Lena, här sitter hon på sin guldklimp - Bachir. Detta är en tidig morgon på ridbanan precis innan vi skall börja vårt ridpass med Pernilla. Härlig vårsol som titta fram och det är så mysig på morgonen.Som så många gånger tidigare när vi har "Pernilla träning" så börjar Jonne ,Lena och jag morgonpasset. Tack Jonne och Lena för alla roliga och trevliga stunder tillsammans med våra hästar.     


  



Ovido - Quiz & Flashcards