folkesson

Alla inlägg under januari 2010

Av folkesson - 20 januari 2010 08:38

Oj, oj....nu går det långsamt med min träning. Jag vågar inte köra min hästtransport i snövädret, så jag kan inte komma till något ridhuset. Oh, nu blev det lite jobbigt!


Skall nog fråga Paulin om hon kan komma och träna oss lite, Sandy behöver ju också ridas, så Emmy får rida henne.


Hoppas att hon kan och vill......


Här är bild på Emmy och Kusan.  

Av folkesson - 15 januari 2010 19:24

Idag blev det en liten tur med Sandy, barbackaridning...hon var ganska snäll faktiskt. Hon är ju lite rädd men det blir bättre och bättre. Snart skall Emmy få börja och rida henne igen, så fort snön har försvunnit så skall vi till Ida och rida.

Det fungerar alltid bra när Emmy är och rider hos Ida.

Oh,vad man längtar till våren....hur mycket som helst!!

DÅ skall jag bör   ja att jobba med mina galoppfattningar och den usala grinden. Hur svårt kan det vara egentligen, en lite grind!!!


Nu skall jag visa en bild på grannhästen, tydligen har den bilden trillat bort.


Här är Lena ögonsten- BACHIR. Kusan och Bachir har varit ett par sedan den dagen de såg varandra, det bara älskar varandra, tänk så mysigt att få träffa den individen varje dag 

Av folkesson - 12 januari 2010 20:14

   Hej

Kölden håller ett fast grepp, det är lite jobbigt med vatten till hästarna..... .

Jonne min kära granne sköter det jättebra, dessutom har han en uppvärmd "vattenbar" som ger hästarna halvvarmt vatten under hela tiden de är i hagen.  Det är verkligen jättebra anordning.


Nu är man riktigt sugen på att komma igång med ridningen igen. Susanne och jag skall nog börja rida i ridhuset i Nävragöl någon gång i veckan. Det vore skoj.


Hoppas snö smälter bort så man kan ut träna i paddocken igen.  Här är en bild på Kusan när hon var unghäst, bilden ligger på Internet, så söt...


Ha det skönt...












Av folkesson - 10 januari 2010 20:27


  

Tjo flöjt vad det har blåst idag, peruken stod rakt upp:  


Emmy och jag var ute en sväng på Sandy och Cindy, den gamla tokan Cindy var hur pigg som helst, travade nästan hela Jonssons runda och när vi skulle ta en lite galopp, så tjofs så gjorde hon ett krumsprång och Emmy trillade av......Cindy vände på huvudet titta på Emmy och gnäggade och undrade hur det hade gått.


Det var inte meningen menade hon utan hon blev bara så glad att få vara ute skogen.

Emmy satt upp igen glad ihågen och förlät sin gamla häst på ögonblicket, så sa hon

- Så får du inte göra mer Cindy.  


Sedan red vi hemåt, sedan halvägs hem så skulle Emmy fixa sina byxor lite, satt av Cindy men höll inte i henne ordentligt, då passade Cindy på att gå hemåt, hon travade glatt hemåt strax innan hon stack över vägen så tittade hon klokt åt båda hållen så att det inte skulle dyka upp någon bil sedan gled hon över vägen , 100 meter bakom sprang Sandy, jag och Emmy och ropa på Cindy för att få henne att stanna och lyssna men inte...till slut vände hon sig om och undrade var vi var.

Hjälp vad man kommer man att saknar när hon inte finnns mera ..    


Här är ett hjärta till Cindy gjort av Emmy i sanden i somras



Kram Gittan & Emmy  


Av folkesson - 7 januari 2010 15:51

  


Igår var en ovanligt bra och rolig dag, Emmy gjorde sin allra första hopptävling- Clear Round hoppning på KLRK. Hon var bara stråååålande, hinderna var mycket högre än jag räknat med, hela 60 cm höga, Emmy har ju bara hoppat ett par enstaka ggr förut men klarade tävlingen galant.


Hennes lilla häst - Tösen, var på ett alldeles strålande hopphumör, flög över hinderna, det gick ganska fort :)  

Till slut fick hon sin allra första prisrosett och Mamman Birgitta började nästa gråta... 

Av folkesson - 3 januari 2010 12:23

Ett nytt bra år som man går till mötes!!Gott nytt år och tack för det gamla ...  


Det skall bli ett bra år med lite fler mål än förra året vad det gäller tävling och träning. Kanske min vackra häst skall få ett föl också, det är ju hennes absolut högsta önskan....Kolla på denna vackra hingsten, kanske den skulle kunna bli pappa till fölet.


Ha det bra...  





Presentation


Folkessons hästblogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards