folkesson

Alla inlägg under maj 2010

Av folkesson - 27 maj 2010 12:25

Hej


Nu är det värre en någonsin, inget bloggande på jättelänge. Jag skall verkligen bli bättre. Nu har jag tränat och tränat, det går riktigt bra. Tyvärr  så fick jag problem förra veckan , min häst blev halt, snubblade på ridbanan.  Hon fick stå fyra dagar och sedan kändes hon riktigt bra igen men det var något som inte riktigt stämde ändå.


Nu har hon slutat att ta höger galopp, igår när jag red ville hon aboslut ta den galoppen överhuvudtaget, vi var riktiga ovänner !

Det är väl så att hon helt enkelt inte kan, det är väl något fysiskt. Oh, jag är så ledsen, vi har kämpat på så länge och har inte riktigt kommit igenom, nu har vi gått tillbaka till ruta noll. Vet inte....


Jag har verkligen försökt men vet att hon ända sedan köpte denna lilla häst, den första dagen har jag sett hennes svagheter, bla. att hon är extremt seg och stel i sin ena sidan. Hon har ju en skada i musklen på den sidan, kanske är det som kommer fram nu när jag pressar henne. '

Hon har aldrig gått så bra som gör annars, hon har blivit ännu starkare med verkar inte orkar inte muskelmässigt gå i samlad form i höger galopp.

PUH, vad skall jag göra!!!   





Av folkesson - 9 maj 2010 22:45

Hej


Nu är jag så dålig på att skriva på bloggen, ligger verkligen efter...med allt. Jag har börjat och jobba och det säger väl allt, då hinner man nästan inget.


Jag har faktiskt börjat och rida me lite ordning igen, sedan Paulin var hos mig och skrämde upp mig, typ  


Jag ridit ganska hårda ridpass i paddocken, så både mina ben och rygg är helt - tjo - fadderittan! Hästen känns faktiskt riktigt bra nu, jag var i morse hos Ida Ljungkvist och där fick man ännu mer pisk. Oj oj men kan det bli annat än bra när man får en sådan backing. Tack för alla goda träningstips, nu skall jag praktiserar och träna på allt denna veckan. Snart är det dags att släppa hästarna på bete....







Presentation


Folkessons hästblogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards