folkesson

Alla inlägg under november 2009

Av folkesson - 17 november 2009 21:40

Hej

Idag var smeden här för att sko alla tre hästarna, Sandy var bättre i sin fångfot, dags att börja rida henne så snart det bara går...det var lite blodsprängt i lamellerna men inte så mycket.


Hur saker kan ske så snabbt kan man undrar, under tiden Roger skodde Sandy så lyckades CIndy trassla in sig i grimskaftet  och höll bokstavligen  på att bryta nacken,  som tur var så var vi precis intill och lyckades trassla ur henne ur grimskaftet, stackars lilla häst Gråter, gammal som hon är 28 vårar.


Här nedan ser ni bilden på mor och dotter, hejdå Kyss


  

Av folkesson - 2 november 2009 11:48

     Hej hopp


Tänk vilken framgång för min lilla Pålle och mig, vi kom två:a på klubbtävlingen som EWR annordnade i Långasjö i söndag. Jättekul....och sort tack till min lilla hejaklackskara som vad med och hejade på, ( Emmy och Bengt ). Jag vill rikta mitt stora tack till Pauline som bara var en sån bra coach. Givetvis lika mycket ros som ris, hon tyckte att jag borde vara mer förberedd, det var fel på det och det och det .............Hi, hi


Visst man behöver alltid ha lite påpekning och sedan blir man bättre, jag placerade mig i alla grenar, jag blev förvånad, jag missade ett helt moment i Horsmanship men domaren ville inte diska mig!


Jättenöjd med ritten för övrigt, kusan gick tydligen i fel galopp men det kände inte jag.Efteråt sa Pauline, människa du måste känna när hon går i fel galopp, visst och det måste man

Likaså i Trailen så gick hon i fel galopp, men för övrigt är jag så nöjd med min sjätteplats i den grenen.


SÅ kul ha denna tävligen varit, jag hade stora planer på att sluta tävla Kusan nu men jag fick blodad tand så det få nog bli en säsong till!


Se denna fina bilden på min pållen och mig, Pauline vid kameran // Tack och kram Pauline

Presentation


Folkessons hästblogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards