folkesson

Alla inlägg under november 2012

Av folkesson - 20 november 2012 13:01

Tycker det är tråkigt väder och mörkt, typ hela tiden!!

Svårt att hinna rida innan mörket faller på kvällarna, men jag får vara glad att jag har min fina ridbana, då blir det lite motion iallafall.

Igår red jag min bruna springare, min lilla häst går så bra nu...hon är verkligen i toppform.

Mjuk och fin gör både öppna och sluta, kanske inte hur mycket som helst men hon förstår vad jag menar, och hon gör det gärna.

har börjat att jobba henne mer och mer i galoppen, så snart skall jag väl få till lite bättre galoppombytten.

Är faktiskt lite sugen på att tävla nästa år, kanske lite mer än innan.



Önskar att min lilla dotter får tillbaka sitt hästintresse lite...en bild på Emmy och Sandy       


Av folkesson - 12 november 2012 08:58

Vi har vackra fina hästar i Strömsberg!

Vilken utveckling Draken o Anne har gjort den sista tiden.


Draken är mycket mer stabil och verkar så nöjd med livet. Igår red jag honom för andra gången och det var stor skillnad denna gången,  Anne o Draken har gått horsemanshipkurs bla. och det har gjort underverk.

Så nu hantera Anne Draken på ett annat sätt, Anne har mer självförtroende och har ett helt annat ledarskap på Draken.  

Draken är uppmärksam, mjuk och fin, nu fortsätter vi och jobba med denna fina häst. Kul !!    



Av folkesson - 5 november 2012 18:13

Denna helgen har vi tänt ett ljus för borttgångna fyrbenta vänner, älskande Cindy som dog förra hösten och Bachir i somras.

Livet går vidare men denna helgen skänker vi en extra tanke på dessa fina djur som ställt upp och varit så fantastiska,

Cindy med sig tåga, fantastiska styrka och vilja, en häst som vi saknar mycket.

Lenas älskade Bachir, en sån kompis, lite busig och bångstyrig men Lenas allra bästa kompis. Kusan saknar honom fortfarande.

En dag för några veckor sedan träffade hon en skimmel på ridbanan, med en gång trodde hon att det var Bachir. Hon blev överlycklig...

           



Presentation


Folkessons hästblogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards