folkesson

Alla inlägg under april 2010

Av folkesson - 18 april 2010 08:50

Hej bloggen


Igår fick jag och Emmy bevisa att det är dags att lägga in växel till eller rättare sagt som Paulin säger det är dags för att ställa krav, sluta mesa.

Skit med, jag fick uppsträckning, så lätt det är att bara vara nöjd hela tiden, man dutta och plutta med sin lilla Pållis. Men om man skall nå sina drömmas mål så får man lägga manken till.


I lördags kom Paulin för att köra ett träningspass, Karin kom med Robin som skulle lasttränas samt miljötränas, Emmy, Sussan och jag skulle rida. Tyvärr var Sussane inte med, det får bli en annan gång. Trist!


Hur som helst, så gick det jättebra för Robin att både åka transport och vara med på ridbanan med alla de andra hästarna, så cool och snygg häst. Karin, du har den läckraste isläningen man kan tänkas sig. 

 För Emmy gick det bra, Sandy har faktiskt skärpt till sig det senaste tiden, hon är mycket bättre och inte riktigt så tjurig.


Emmy hoppade och galopperade sick sack mellan oss på ridbanan. Toppen kul för henne. Som sagt jag fick lite välförtjänad kritik, Paulin har så rätt, jag behövde bara lite hjälp att öppna ögonen. Nu så gäller det att driva igenom motståndet i bettet, drivning bakifrån och framåt mot bettet, släppa spänningar i bogarna. Shoot!


Tyvärr så har jag inga bilder, batteriet var förstås slut men på Pulains blogg kommer det säkert något http://farax.bloggagratis.se

  

Av folkesson - 11 april 2010 15:21

Idag är man trött efter helgens bravader, igår var årets första tävling i Bräkne-Hoby. Jag är ganska nöjd med Kusans och min insats, vi tog en andra plast i Westren riding och femte plats i Horsemanship. Visserligen inte många som deltog men ändå så gick Western riding bra. Jag hade en del motstånd i bettet, jag har ridit på stångbett i stort sätt hela vintern och nu så fick jag gå över på tvådelat för att kunna rida på två händer.  Min lilla grommer , Emmy var till stor hjälp, hon fixade och donade hästen så att den var fin. Det är ju så bra att vara två när det är tävling, det är ju så många moment. Titta så fräcka Emmy och Kusan är !     

Av folkesson - 8 april 2010 22:47

Yiha..


Det sista ridpasset innan tävlingen, kändes kanon. Hästen gick bra, galoppombyte har vi ju inte häng på ännu men det kommer väl snart.


Nyköpt fint träs, putsad sadel och chapsen är iordning. Nu är vi klara och iordning. Lilla hästen och jag.

Emmy min grommer är också klar. Hon skall hjälpa mig med ryktning och putsning av hästen. Det skall bli riktigt roligt....





Av folkesson - 4 april 2010 00:11

     hejhej alla bloggläsare!!!



  Detta är hästen som vi ska kanske betäcka Syrakusan med      




Av folkesson - 3 april 2010 15:32

   Påskäggen är fyllda och allt är klart.......


Nu har vi börjat och rida på allvar, vi var hos Ida i onsdags både Emmy och jag. Sandy skötte sig riktigt bra, Emmy var lite skeptisk i början men allt gick till slut jättebra. Ida korrigerade Sandy och Emmy lugnt och fint hela tiden och till slut så funkade allt bra. Emmy var jättenöjd när vi var klara.


För min del gick det också bra, Kusan var duktig som vanligt. Vi körde tempoväxlingar mellan skritt, trav och galopp.


Vi satsade på snygga insaktningar och det gick riktigt bra.  Nu laddar vi för nästa helg då det är tävling



Lilla söta Emmy, mysig sommarbild.


.  



  

Ovido - Quiz & Flashcards